BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, November 24, 2010

MOUNT RAJAH

Pada 18-19 julai 2009 arciium telah mengadakan ekspedisi Mount Rajah, bertempat di bentong.perjalanan bermula pd jam 00 am pd 18 julai. berhenti sebentar di genting sepah tuk peserta mengisi perut dan mencari keperluan masing2. Seperti biasa program ini disertai oleh, abe kicap, suhaib, yaye, kalel, ak, awe, abe setan bersama yaty, anak2 sukarno,dan ramai lagi dan tidak ketinggalan razmy,asoi dan kidin.Naza sbgi program manager. Trekker kami ialah Ijan IIC. Kami smpai ke air terjun **** dan bermalam d c2.
Peserta di kejutkan seawl jam 630 pa tk menunaikan solat subuh dan bersiap. sarapan pg disediakan oleh gadis2 ckplah sekadar cenkodok. Dan kami mendapat berita yg kurg memberansangkan bahawa lunch kami sekadar maggi. Malah Nasi hanya utk dinner shj.
Ok, mula gerak kul 9 melalui belakang tandas awam kami sampai d jln balak, jln balak diharungi selama sejam seblm smpi di kaki hutan. Kami berehat sebentar, seperti biasa kelompok belakang atau sweaper akan berborak. Perjalanan kurg memberansangkan kerna agak membosankn kurgnye trek mencanak. trek menaik sekadar 5 degree. lebih kurg 2 jam setengah kami sampi di Lata Naning. Lunch dan mandi-manda dilakukan sebelum bergerak ke campsite.
Dr lata naning kami mengambil ms hampir 2 jam. trek menyusuri tepi2 sungai pd permulaan, dan br disertai dgn canakkan namun x terlalu. dan kami smpi. seperti biasa setup campsite dan peserta mencuci bdn di sg berhampiran. Pd sebelah mlm dinner disediakan oleh NONI DAN PEMBANTU2NYE. Dan taaruf tidak dilupakan, peserta bagai pecah perut melihat dan menghayati pelbagai aksi y menghiburkan. Kemudian suma pakat tdo.
Pada sebelah subuh kami dikejutkan dengan kekecahan yg dlakukan oleh saudara abe kicap. Meraung.. 'aduh pinggang aku, ya Allah.." rupa2nye dia jatuh dr hammock, pesertalain masih mamai meneruskan aktiviti tido. Breakfast pg adlh cenkodok namun ak hanya sempat meras2-3 ketul, namun abe sean menyelamatkan kami geng sweaper dengan memasak mushroom soup. aku turut membancuh radix dan vico yg d bawa.
Perjalanan pagi itu bermula jam 8 pg, dan yg terakhir bermula jam 930.
Suma peserta selamat sampai d puncak jam 1130, dalam jam 1230 aktiviti trn dimulakan. dlm 130 kami smpi campsite, lunch bihun grg, pukul 3 mula gerak trn ke air terjun ******. Suma peserta menunjukan keghairahan masing2 dan mempunyai agenda masing2 utk sampai awal. Alhamdulillah suma peserta slmt sampai, dan yg terakhir sampai ak, abe setan dan yati.... maybe kenangan bersama adik2 br xkan ak lupakan hehe